Альтернативный текст

Robbie Williams Forum | Feelfine Stranger. Добро пожаловать на главный форум Робби Уильямса в России!

Информация о пользователе

Привет, Гость! Войдите или зарегистрируйтесь.



Альбом 'The Heavy Entertainment Show' (2016)

Сообщений 451 страница 480 из 480

451

Слушаю каждый день! Утро (в транспорте) начинаю с первого трека😊 бодрит лучше кофе))) Так что я полностью согласна!!!

452

Саш, у меня получилось Love My Life переложить )) Хочу попросить напеть хорошего знакомого )

С всеми согласна по поводу альбома. Как же рада, что он раскрылся со временем - теперь не проходит недели без полного прослушивания (ну, разве что на Marry me останавливаюсь).

453

А у меня ни дня не было, чтоб LML не крутилась в голове. Всё же это хит как в старые добрые, только прошел без особого шума) Ну и MS, конечно.

454

Ну, как без шума, вот ЛГБТ-сообщество приняло песню ))

455

Ты не поверишь, моя хорошая подруга , когда услышала песню, почти сразу сказал - Как бы кое-кто не сделал ее своим гимном)) И на тебе! :D Вот гребни то!!

456

Что-то очень часто встречаю отзывы, что качество звука на альбоме прямо говно) Это так? Или я чего-то недопонимаю?)

457

Отзывы - это комментарии на FB, ВК? :D

458

Это комменты на рутрекере от людей, которые заморочены на флаках, вавах и тд. Ты меня совсем за дурачка держишь чтоль? В вк комментируют в основном слабоумные.

459

Ну, им тоже виднее )

Как по мне, им стоит приложить фото-коллаж из тонны инструментов, которые были использованы в записи. Пусть спорят дальше, насколько ужасен звук :)

460

Саш, это не принижение музыкантов, ты ж понимаешь?

461

На ТТС с этим точно были проблемы, тут просто не вижу, где это можно услышать

462

Вот я тоже))

463

Slightly Mad написал(а):

Что-то очень часто встречаю отзывы, что качество звука на альбоме прямо говно) Это так? Или я чего-то недопонимаю?)

100% подтверждаю информацию, давно об этом хотел сказать тут, но не хотел никого обидеть.  :glasses:
Звук на последнем альбоме какой-то ватный, словно в бочке, ощущение, словно исходник перекодировали в другой формат с большими потерями, а потом начали выпускать на дисках.

Стоит послушать любые другие альбомы или современные альбомы других музыкантов - музыка играет во всех тонах, инструменты звучат как инструменты, в последнем же альбоме эти инструменты тухлые, качество словно mp3 256 (и это на флаке)

Вот как охарактеризую качество альбомов по уровню качества в флаке.

(1997) Life Thru A Lens - 10/10
(1998) I've Been Expecting You - 10/10
(2000) Sing When You're Winning - 10/10
(2001) Swing When You're Winning - 10/10
(2002) Escapology - 10/10
(2005) Intensive Care - 10/10
(2006) Rudebox - 10/10
(2009) Reality Killed the Video Star - 10/10
(2012) Take The Crown - 10/10, хотя тянет на 9-ку, можно было лучше записать.
(2013) Swings Both Ways - 9/10 (некоторые песни 10-ка)
(2014) Under The Radar Vol. 1 - 9/10
(2016) Heavy Entertainment Show - 7/10

Послушайте как шикарно звучат песни во флаке у Rihanna, или Sia, да даже у русской МакSим, качество небо и земля, музыка глубокая с четкими воспроизведениями частот инструментов, а тут.. Странно, что так плохо к качеству отнеслись на последнем альбоме..

Отредактировано RudeBoy (07.07.2017 21:10)

464

Какая блестящая любительская работа!!
На мой взгляд, круче получилось только на Me And My Monkey тучу лет тому назад.

Прям ах, приятное видео!

Ну и немного добавки

https://www.robbiewilliamslive.com/images/stories/2017/2017-07-14-hotel-crazy-lyric-video-1.jpg

465

Всем привет, сколько лет, сколько... зим :)
Просто зашла сказать, что наконец послушала альбом, что он отличный, ну и еще - что David's song больше всего проняла, прямо до слёз...
я очень редко плачу над песнями/книгами/etc, и это самый сильный показатель "особенной" песни для меня
В общем, очень рада альбому и предстоящему концерту в Москве :) билеты с прошлого года на руках, чего и всем желаю ;)

466

Молодец!!!
Хоть повидаемся! Слушай, я и забыл, ты ведь из Москвы?

467

Better Man,

да! Я из Москвы:))

468

https://pbs.twimg.com/media/DL1fFETXkAINFBD.jpg

469

https://www.auspop.com.au/wp-content/uploads/2017/03/Robbie-Williams-Feb-2017.jpg

470

Просто не слышал оригинал раньше )

471

Ага

THES
PLAR
Sensational

Все они на базисе классики

472

Хотел думать, что эпические духовые тут свои (
Видимо по этой причине и французская лирика была как версия

473

Не забывай про Millennium, Supreme, Rock DJ, You Know Me.
Другое дело, что ярче получаются свои варианты, значит, пускай. Главное не как некоторые по судам ходить ) Шираны там всякие )

474

Помню, но жаль )
Тут всё по честному, кредитсы все дела

475

Плагиат)))

476

Лёш, ну ты очнулся...

477

Да я особо и не вникал )
Слушал супер подборку Сержа и совершенно случайно заиграла знакомое мулодио )

478

479

Круто!
Помню в инфо к Рудбоксу на песне Кип Он - Роберт был записан как автор такой же, только электронной "маримбы".

480

Не так много было рецензий с бонусными треками. Вот одна из них
https://medium.com/artmagazine/album-re … 25ee0e12a8

Album Review: Robbie Williams — ‘The Heavy Entertainment Show’
“Good evening children of cultural abandon. You searched for a saviour, well here I am.”
These are the first lines you hear on Robbie Williams’s eleventh studio album. The 42-year-old Brit and father of two has certainly not lost his confidence. Three years after his last proper record Swings Both Ways, he’s back to prove that he hasn’t lost his ability to make sublime pop music either.
When the first snippets from The Heavy Entertainment Show were released, fans were quick to identify certain parallels to Williams’s acclaimed albums Escapology and Sing When You’re Winning. Let’s see whether his latest work can live up to these old masterpieces.

1. “The Heavy Entertainment Show” (8/10)
Sometimes written without the article, the title track opens the album in typical Robbie Williams style. It’s witty, it’s catchy, and — above all — it’s theatrical. From the slightly ironic celebration of popstardom (“We are so glorious. Why not leave your job and come on tour with us?”) to the not-quite-serious self-portrayal (“I’m about to strip, and you’re my pole.”) and from the slow verses to the fast-paced chorus: This, ladies and gentlemen, is how you open an album.

2. “Party Like A Russian” (7/10)
Even if this powerful popsong was a weird lead single choice, it’s by no means a bad song. The verses, in fact, are pretty amazing. The lyrics are stupilliant (stupid in a brilliant way, e.g. “There’s a doll inside a doll inside a doll inside a dolly. Hello Dolly!”). The chorus, well, that’s a bit meh, isn’t it? By the way, “Party Like A Russian” is apparently not about Vladimir Putin. What a pity.

3. “Mixed Signals” (8/10)
Does this sound a little like Brandon Flowers could sing it? That’s no surprise, given that The Killers wrote “Mixed Signals”. Consequently, it’s a midtempo poprock song with a strong chorus and plenty of single potential.

4. “Love My Life” (9/10)
No, this wasn’t co-written by Gary Barlow, even though it sounds like it was. The album’s second single is a by-the-book pop ballad with a short, inspiring chorus and a clear message. However, the musical letter to Williams’s kids is flawless precisely because it’s so pure and simple. If you want to write a 90s-inspired pop ballad, it should end up sounding like this. Had Gary sung “Love My Life”, it would have come across as cheesy. With Robbie’s vocals, it somehow doesn’t.

5. “Motherfucker” (7/10)
The second song for Robbie Williams’s children is quite different from “Love My Life”. Just look at these lines from the chorus: “Your uncle sells drugs, your cousin is a cutter […] One of the things you get from me and your mother is that we’re bad motherfuckers.” The negativity of the chorus is then put into perspective on the bridge: “We all believe that you’re gonna break the chain.” This is not exactly a brilliant track, but it offers a unique and interesting narrative.

6. “Bruce Lee” (7/10)
Starting with some kind of battle cry, “Bruce Lee” switches between disco-inspired verses and an infectious rock chorus, creating three minutes of energetic glamrock. The chorus, in particular, would not have sounded out of place on Escapology.

7. “Sensitive” (8/10)
No other track on The Heavy Entertainment Show sounds as modern as “Sensitive”. Like “Bruce Lee” it’s a complex song that sees Williams sing in different vocal styles. It’s got catchy hooks, a few naughty lines, and a radio-friendly length. Expect this one to be in contention for single number three.

8. “David’s Song” (9/10)
This is a typical Robbie Williams ballad in the vein of “Sexed Up” or “Advertising Space” — which means it’s fantastic. The song is apparently a tribute to his late manager. “Don’t want a brand new life, this one’s just right,” Williams sings, then adds, “Why would I throw it all away?” This is the kind of music he has always been excellent at (just think of “Angels”), and with “David’s Song” he manages to live up to our high expectations.

9. “Pretty Woman” (7/10)
“Pretty Woman” is a fast-paced song with retro-influences that was co-written by none other than Ed Sheeran. This fact alone may make it fight “Sensitive” and “Mixed Signals” for the honours of becoming the third single from The Heavy Entertainment Show. It wouldn’t be the worst possible choice, because it’s sure to make people dance. Lyrically, however, it doesn’t have a lot to offer.

10. “Hotel Crazy” feat. Rufus Wainwright (7/10)
Track number ten sounds like a Rufus Wainwright song that Robbie Williams simply happens to be featured on. The question is whether this is a good thing or a bad thing. On the one hand, “Hotel Crazy” adds another interesting layer to The Heavy Entertainment Show and works well as a midtempo album track. On the other hand, it just really doesn’t sound like a Robbie Williams song at all. It’s up to you to decide what to make of this one.

11. “Sensational” (6/10)
The standard edition of The Heavy Entertainment Show ends with “Sensational”, a musically slightly overblown track with nice verses and a mediocre chorus. Both sonically and lyrically it’s related to the title track. Indeed, the two theatrical songs frame the album rather nicely.

12. “When You Know” (7/10)
The first track on the deluxe edition of The Heavy Entertainment Show is a midtempo lovesong written for Williams’s wife. The verses are vintage Robbie, reminiscent of Sing When You’re Winning, but the chorus is not particularly impressive.

13. “Time On Earth” (7/10)
A meditation on fame and popstardom, “Time On Earth” begins with the lines “What’s behind your eyes makes you a star.” Williams goes on to sing about giving your life meaning and making history in the context of the entertainment industry. Lyrically, it’s highly interesting and reflective. However, the melodies are a little boring.

14. “I Don’t Want To Hurt You” feat. John Grant (6/10)
The John Grant collaboration “I Don’t Want To Hurt You” is another midtempo song. Both the verses and the chorus sound good on their own, but they don’t quite seem to fit together. If the transition were better, the track would be at least a seven, probably even an eight.

15. “Best Intentions” (10/10)
Here’s the late highlight of The Heavy Entertainment Show and the reason why you should buy the deluxe edition of the album. “Best Intentions” is yet another song in which Williams sings about himself, focusing on his personal struggles and inner demons in an impressive manner. Lines like “you can tell me point blank that I’m a narcissist, I’m just needing confirmation that I exist” and “please don’t read my mind, I’m so scared of what you’ll find” show both the singer’s vulnerability and his abilities as a lyricist. Together with some of the best melodies on the album, this makes “Best Intentions” the absolute standout track.

16. “Marry Me” (6/10)
The deluxe edition of the record closes with the ballad “Marry Me”, which directly describes the moment of proposing to somebody. Unsurprisingly, it’s incredibly cheesy. Indeed, it would have been a fitting addition to Take That’s Beautiful World album, which — ironically — was recorded without Robbie Williams.

Ultimately: 8/10
The Heavy Entertainment Show has been criticised for style-hopping all over the place. That’s indeed what the album does. Consequently, it sounds somewhat like a best-of record, on which Robbie Williams showcases every single facet of his music. There’s glamrock, there’s 90s ballads, and there’s straightforward pop.
All of it is good, some of it is brilliant.
The album features hardly any filler tracks, which all previous Robbie Williams albums (yes, even Escapology and Sing When You’re Winning) had quite a few of. Therefore, The Heavy Entertainment Show is certainly as good as his career-defining records. Quite possibly, it’s even better.
The children of cultural abandon have indeed found their saviour.